رفتن به محتوای اصلی
۱۶ بهمن, ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۵
معاون شهردار قم خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بلوار حافظ

مطلب بدون عنوان 3627
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بلوار حافظ با ریل راه‌آهن به منظور تکمیل حلقه ترافیکی فردوسی آغاز می‌شود. 
در این میدان تلاش کردیم بافت قدیمی حفظ شود و ۹ هزار و ۳۰۰ متر مربع عرصه، ۳ هزار متر مربع فضای سبز، ۶ هزار متر مربع احیا، بهسازی و احداث آب‌نما داشته‌ایم.

به گزارش شهرنیوز، عباس حلوایی‌زاده امروز دوشنبه در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵۷ پروژه شهرداری قم با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد ریال که در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: افتتاحیه‌های شهرداری قم به مناسبت دهه فجر به دو بخش تقسیم شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در سال جاری مطرح کرد: اجرای تقاطع غیر همسطح حافظ، آسفالت معابر و پیاده‌روهای سطح شهر، ایستگاه‌های آتش نشانی، مجموعه ایستگاه آتش‌نشانی مرکزی، آغاز عملیات ساختمان فرماندهی، ساختمان اداری، فرهنگی و انتظامی، فضاهای ورزشی، فرهنگ‌سراها و … را شاهد هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از پروژه‌های شاخص، فاز نخست ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم شامل آشیانه این ایستگاه است، عنوان کرد: عملیات اجرایی ایستگاه شماره سه آتش‌نشانی نیز در بلوار کشاورز جنوبی آغاز خواهد شد.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه سایت تمرین با عرصه ۲۸ هزار متر مربع نیز در حال احداث است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی به استانداردهای لازم رسیده‌اند، این سایت می‌تواند محل مناسبی برای آموزش آتش‌نشانان باشد.

وی از ساماندهی میدان شهید مطهری یاد کرد و گفت: در این میدان تلاش شده بافت قدیمی حفظ شود و ۹ هزار و ۳۰۰ متر مربع عرصه، ۳ هزار متر مربع فضای سبز، ۶ هزار متر مربع احیا، بهسازی و احداث آب‌نما داشته‌ایم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه ساختمان شورای اسلامی شهر قم نیز با بخش‌های مختلف به بهره‌برداری رسید، افزود: از دیگر پروژه‌های مهم شهری، پروژه تونل امام موسی صدر است که برنامه‌ریزی آن در حال انجام است.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/KfPpv